Bokbloggsjerka 21 – 24 april

Fredag och som vanligt Annikas fråga i jerkan som kort och gott lyder:

Hur avgörande är karaktärerna tycker du? 

Det beror lite på vad det är för slags bok och hur den är skriven. I många böcker tycker jag att de är viktigt medan det i andra inte är av lika stor betydelse. Platta karaktärer som en inte känner för är oftast inte så kul men det är inte alltid som det är totalt avgörande. Kanske beror det på graden av platthet och hur boken är i stort.Kort svar denna gång på en fråga som jag hoppas att jag tolkat rätt.

 

 

 

9 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 21 – 24 april

  1. Jag håller med om att det beror på vad det är för bok och hur den är i övrigt. I en bok som är karaktärsdriven snarare än handlingsfokuserad spelar karaktärerna en mycket viktig roll och då vill jag inte ha platta karaktärer medan jag ibland inte alls bryr mig om det är en bra handling.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.