Fem en fredag – thank you for the music

Det är äntligen fredag och dags för fem hos Elisamatilda.

1. Vilken artist eller band skulle du gärna se göra en comeback? Inte tänkt i de banorna någon gång, men lite kul med ABBA.

2. Om du bara fick lyssna på en artist/ett band i ett år vilken/vilket skulle det bli? Oj det skulle nog snabbt bli tjatigt. Men säger Ted Gärdestads låtar. Dem kan jag lyssna på längre än mycket annat.

3. Vad spelar du mest för typ av musik? Jag spelar i stort sett aldrig musik numera. Ljudböcker har nog övertagit en hel del och med årens lopp så har behovet av tystnad ökat.

4. Har du något speciellt musikminne? Det finns några. Ett är den gången jag såg Tom Ledin i min ungdom. Det var ett stort ögonblick och fantastisk stämning.

5. Vilken artist eller band gjorde första stora intrycket när du var barn? Beatles.

13 reaktioner på ”Fem en fredag – thank you for the music

  1. Här är vi rätt lika. Beatles har vi gemensamt som minne, och så spelar vi ingen musik längre. Har läst hos fler av deltagarna idag att det verkar vara rätt vanligt att sluta lyssna på musik när man är ”medelålders”. Märklig egentligen tycker jag.

    • Ja det verkar vara lite så hos flera. Lite märkligt kanske, men kan nog bero på många saker att det blir så. För min del så tar ljudböcker en stor plats och sen vill jag ha mer tystnad än när jag var yngre.

  2. Ja visst var Beatles speciella, alla andra som kom senare var mest bara kopior…Bruce Springsteen var också häftig, han håller väl på ännu! Vilken energi!

  3. Va kul att vi båda skulle kunna lyssna på Ted Gärdestad ett helt år, så mycket bra han har gjort!
    Ett av mina musikminnen hade vi också gemensamt: Tomas Ledin! Jag fick t.o.m hans autograf på min arm då det begav sig!
    Ha en fin vecka!

    • Ja det är kul, men ett helt år känns dock mastigt….även fast jag gillar Ted Gärdestads musik! Vad kul med autograf på armen av Tomas Ledin! han gick runt i där publiken satt och stod, minns att han var bara en knapp meter ifrån mig, det var en upplevelse! Han håller ju på fortfarande och är bra, vilken energi! Ha en bra vecka du också!

  4. Pingback: Fem en fredag v. 36: Veckofrågor - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.