Fem en fredag – tiden går

Fredagskväll och det är dags för fem hos Elisamatilda

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?

Då hade jag nyligen börjat blogga (började 7 januari) och då trodde jag nog inte att det skulle bli så länge. Men det är ju så kul så tiden har gått fort.

2. Vad är ett minne för fem år sedan?

Oj här blev det klurigare. Minnet är inte med mig även om jag kollat i bloggen och funderat så dyker inget upp i skrivande stund.

3. Vad har du gjort om tre år?

Ingen aning, det lär visa sig.

4. Vad går fortast, veckan eller helgen?

Hm, båda går fort men helgen lite snabbare, i alla fall har lediga helger en benägenhet att gå lite för fort.

5. Hur mycket ledig tid har du om dagarna?

Det beror lite på om det är jobbdag eller inte. Ser alltid till att jag har ledig tid oavsett men hur mycket det blir varierar.

14 reaktioner på ”Fem en fredag – tiden går

  1. Så du har också bloggat i många år. Hoppas du fortsätter i många år till. Själv har jag bloggat sedan februari 2008 – 15 år alltså:-)
    Kul att läsa att du alltid ser till att ha ledig tid. Så gjorde jag också medan jag fortfarande jobbade. Sedan är det en helt annan sak att ”förstå” idag hur man hann med ett heltidsjobb, träning, matcher och nöjen under en vecka…

    • Sedan 2008? Då har du bloggat många år Hoppas du fortsätter länge till. 🙂 Det går lite upp och ner med bloggandet men det är kul, så länge det känns det så kör jag vidare.
      Ledig tid behövs, för mig är det avkoppling vila läsa och bara vara. Du hann med mycket då du jobbade heltid och så var det förr och kanske är det så för många även nu…Jag tränade mycket förut, borta jämt på kulturgrejer och var bara hem och vände, knappt. Men numera inte riktigt samma behov, livet ändras 🙂

  2. Jag tyckte också det var svårt att hitta minnen från åren bakåt i tiden. Bloggenhjälpte inte så mycket det var ju mest vardag.Trevlig helg

  3. Jag började också blogga för 10 år sedan. Hänger kvar trots att motivationen tryter ibland. Bra för välbefinnandet att alltid ha lite egen tid.
    Ha en fin helg!

    • Kul att du också bloggat i tio år. Motivationen går upp och ner här också, vi får hänga kvar och blogga när andan faller på. Ledig tid är jätteviktigt, särskilt avkoppling och vila är a och o. Ha det fint!

    • Ja tiden går fort, helgerna är så korta, hinner knappt blinka så är det måndag känns det som, ledig tid går på tok för fort. Vardagar inte fullt så fort även om de också går fort.

  4. Pingback: Fem en fredag v. 7: Positivitet - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.