Bokbloggsjerka 6 – 9 juni, författarsamtal

jerka11I helgens Bokbloggsjerka undrar Annika: Om du skulle få möjlighet att intervjua någon av dina favoritförfattare, vem skulle du i så fall välja och vilka frågor skulle du ställa? (Du behöver inte skriva en lång lista med frågor utan några exempel är helt okey).

En författare som jag skulle vilja träffa och prata med är Jonas Hassen Khemiri (missade tyvärr förra årets författarbesök av Khemiri). Khemiri skriver så många olika saker – romaner, dramatik, debattartiklar  – och det skulle vara så intressant att få höra mer om hans skrivande rent allmänt. Efter att ha läst Målarens döttrar och Faunen av Anna-Karin Palm så skulle jag vilja höra mer om hennes unika sätt att skriva om kvinnor, vänskap, skapande.

Andra författare som jag skulle vilja träffa över en kopp te och prata med om deras skrivande, miljöerna och karaktärerna är Jacqueline Winspear, Sharon J. Bolton, Lyndsay Faye.

 

 

27 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 6 – 9 juni, författarsamtal

    • Jag har inte sett filmatiseringen, men det ät alltid trist när det blir sådär. Men om du känner för att läsa något av Khemiri så testa Jag ringer mina bröder som är väldigt bra. Dessutom är det en tunnis med starkt innehåll …. 😉

  1. När jag funderade på författare och frågor jag ville ställa insåg jag att jag är mest fascinerad av dem som lyckas skapa spännande och ändå trovärdiga karaktärer, det blir jag imponerad av! Sen tror jag att jag nog inte skulle vara så bra på att intervjua. Jag skulle hellre ta en fikaträff och sita och småprata och lyssna utan så många styrande frågor.

    • Jag kände också att intervjua författare inte riktigt är min grej. Att i lugn och ro sitta och prata över en fika skulle jag nog fixa bättre, även om det finns en chans att jag blir starstruck och då skulle jag förmodligen få tunghäfta. 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.