En smakebit på søndag: Ond skörd

Så är det söndag och idag blir det en tur ut på landet. Men först tänkte jag dela med mig av en smakbit ur en av böckerna som jag läser. Mari, som vanligen håller i smakbitarna, har tekniska problem och det är Astridterese som kör idag, så kika gärna in hos henne. 

Min smakbit kommer från Ond skörd av Sharon J. Bolton som är fristående från serien om Lacey Flint. Jag kände att det var dags att testa Boltons andra böcker och medan jag väntar på att den fjärde boken om Lacey Flint ska komma på svenska så har jag börjat på denna. Mer information om Ond skörd finns på Telegram bokförlags sida. Smakbiten kommer från början av boken.

ond-skord

Skallen, som låg mindre än två meter bort, såg pytteliten ut. Som om hans fingrar nästan skulle ha kunnat sluta sig kring den om han hade hållit den i handflatan. Nästan värre än skallen var handen. Den låg halvt dold i gyttjan, som om den försökte krypa upp ur marken, och benen hölls nätt och jämnt ihop av bindväv. Det starka artificiella ljuset flimrade som ett stroboskop och för ett ögonblick verkade handen rör sig. (s. 11)

Ha en fin söndag!

26 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Ond skörd

  1. Jeg har lest de tre bøkene om Lacey Flint som er kommet ut på norsk. De er virkelig fine. Jeg har derimot ikke prøvd meg på noe annet av Bolton, og det kunne jeg tenke meg. Ønsker deg en fin søndag!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.