En smakebit på søndag: Medan mörkret faller

Det är en underbart fin söndag och jag är på väg ut på landet för att fixa och dona. Men först delar jag med mig av en smakbit ur en av de böcker som jag läser. Vill du vara med eller ta del av alla trevliga smakprov? Titta då in  hos Mari och bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

Denna gång kommer smakbiten från Medan mörkret faller som är skriven av arkeologen Anna Lihammer som gör sin debut som som skönlitterär författare. Romanen utspelar sig hittills övervägande i Uppsala och det är 1930-tal. I Tyskland har nazisterna tagit makten och i Sverige klubbas steriliseringslagen igenom. En framstående akademiker hittas mördad och kommissarie Carl Hell leder utredningen med hjälp av polisen Maria Gustavsson. Jag har läst över halva boken men smakbiten är från s. 9. Önskar er alla en härlig söndag!

bild-1 (2)

bild-1 (3)

 

 

24 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Medan mörkret faller

  1. Æsj! Det var ganske så ekkelt! Men samtidig hørtes det ut som en flott krimbok. Jeg må skrive den ned 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

  2. Jag vet att jag kikade lite på den här boken när den kom, men sedan glömde jag bort den. Efter en så otäck smakbit blir jag nyfiken på riktigt 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.