Bokbloggsjerka 11-14 mars, ljudböcker

jerkabildFredag och dags för Annikas fråga i jerkan: Vilken är din favorit när det gäller ljudböcker (bok, uppläsare eller både och)?

Kul fråga. Jag lyssnar en hel del på ljudböcker och några av mina favorituppläsare är Björn Granath Stoner – älskar boken och uppläsningen är fantastiskt bra.  Per MyrbergBrott och straff. Suverän uppläsning och bok.

En annan är Jonas Karlsson. En av de bästa uppläsningarna som jag har lyssnat på är när han läser Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Sen läser han ju flera av (kanske alla?) sina egna böcker däribland God jul, en mycket lyckad kombination.

Andra favorituppläsare är Anna Maria Käll, Stefan Sauk, Johan Rabaeus och Stephen Fry. Jag har lyssnat på de fyra första HP delarna och Frys uppläsning är så himla bra.

22 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 11-14 mars, ljudböcker

  1. Johan Rabaeus och Stephen Fry håller jag med om. men Jonas Karlsson och Vindens skugga, nej tack. den avbröt jag… men jag är ingen ljudbokslyssnare. vill helst hålla i min bok och läsa själv

    • Det är inte dumt med fysiska böcker 🙂 jag älskar pappersböcker men lyssnar också gärna på ljudböcker, så bra att kunna fixa och dona och göra annat samtidigt som en ”läser” 😉

  2. Alltså nu har ju jag hunnit bli sugen på att prova på ljudböcker igen, kanske måste ge det en chans till. Kan ju fungera när jag ska träna och fixa med huset och så där…kanske..

    • Vad synd att det inte har gått så bra med Anna Maria Käll, ibland är det inte helt lätt att veta om det är uppläsningen eller böckerna – ibland kan det också vara en kombo av båda…..

    • Jag tror att mycket av det är en vana, minns hur det var för mig när jag började lyssna, funkade inte alls men helt plötslig så var jag till min egen förvåning hooked 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.