Top Ten Tuesday: Boktips

Det är dags för Top Ten Tuesday inne hos bloggen The Broke and The Bookish. Jag har valt att tipsa om lite olika romaner och deckare till den/de som inte har läst böckerna/författarna.

1. Målarens döttrar av Anna-Karin Palm.

2. Jag ringer mina bröder av Jonas Hassen Khemiri.

3. Kaffe med rån av Catharina Ingelman-Sundberg.

4. En man som heter Ove av Fredrik Backman

5. New Yorks gudar av Lindsay Faye.

6. Nu ser du mig av S.J. Bolton.

7.  Livrädd av S.J. Bolton.

8.  Jussi Adler-Olsens böcker om Avdelning Q. Jag har läst fyra och alla är väldigt bra och roliga men den fjärde Journal 64 är i mitt tycke den bästa hittills.

9. Händelser vid Green Oaks galleria av Catherine O´Flynn.

10. Rennie Airths böcker Mörkrets flod (River of Darkness), Blodröd våg (The Blood Dimmed Tide) och Vinterdöd (The Dead of Winter). Det lönar sig att skriva om sina käpphästar favoriter. Till min stora glädje har jag fått veta av översättaren (kommentar på min blogg) att det blir en fjärde bok om John Madden: The Reckoning kommer 19 juni 2014! Och förhoppningsvis blir den översatt.

2 thoughts on “Top Ten Tuesday: Boktips

Kommentera

